Страница 1 из 2

Субару США останавливает продажи Форестер и Импреза 2,5T

СообщениеДобавлено: Пн апр 07, 2008 21:01
Trol
Субару США останавливает продажи Форестер'09 и Импреза'08 с турбодвижками 2,5.
На форуме официалов уже запросили комментарии.

Детали о “Engine Knocking Noise” , т.е. стуке двигла здесь:

FROM: Subaru of America, Inc.
DEPARTMENT: Service Department
DATE: 04/04/2008
--------------------------------------------------------------------------------
APRIL 4, 2008
IMMEDIATE STOP SALE ORDER
ALL SUBARU DEALERS

We regret to inform you that we must place an immediate stop sale order on all of the 2008/2009 Subaru Impreza and Forester vehicles equipped with a 2.5L Turbo Engine produced with the beginning chassis number and later as shown below.
Model Starting Chassis Number Production Date

Forester 701045 2008/01/08
Impreza 523363 (SEDAN)/825183 (HATCH)2008/01/08

The reason for this immediate Quality Assurance action is that there have been several reports of “Engine Knocking Noise” from other markets on vehicles produced after the production dates listed.

Initial investigation confirms an internal wear issue on the failed units.

In the interest of preventing any possibility of failures for our customers, we have chosen to isolate any potentially affected vehicles by ceasing sales of the potentially affected units until the root cause and correction can be identified.

All the other displacement engines and the 2.5L Natural Aspirated Engine are excluded from this action.

Your region/distributor will be contacting you with a detailed list of affected vehicles assigned to your dealership. However, dealer trades cannot be tracked so please be aware of the affected VIN range.

If you have a vehicle in inventory that falls into the affected vehicle range, please ensure that your sales and service staff are immediately notified that the unit is un-saleable until further notice from SOA or your region/distributor.

If any of those vehicles has an unusual engine noise, please notify the SOA Technical Helpline immediately with all of the details and submit an E-QMR.

Should a customer bring an affected vehicle into your service department for an unusual engine noise, please immediately arrange that they are given the use of a clean SSLP vehicle and notify the Technical Helpline and submit an E-QMR.

You will be contacted shortly thereafter on how to proceed.

We are still investigating whether any of the SIA produced Legacy Outback turbo vehicles are affected. If any action is needed on the SIA vehicles, you will be notified early next week.

СообщениеДобавлено: Пн апр 07, 2008 21:11
SVILD
Ага, уже слышали! Круто! %)

СообщениеДобавлено: Пн апр 07, 2008 21:14
Koka
:crazy: у меня тоже стучит чего-то... на сервисе руками крутят, типа ездЕй, на ТО-10000 посмотрим..., может мне вместо 1,5 литра 2,5Т "втюхали" :shock:

СообщениеДобавлено: Пн апр 07, 2008 22:29
Toni
Koka
нибось еще и пендосовский :lol: :lol: :lol:

СообщениеДобавлено: Пн апр 07, 2008 22:33
multik
дык то в Пиндосии. там бубарики с местного завода. а к нам идут с Япы :P

СообщениеДобавлено: Пн апр 07, 2008 22:53
Trol
Форестеры все идут из Яппии..

СообщениеДобавлено: Вт апр 08, 2008 09:53
yellow
Trol писал(а):Форестеры все идут из Яппии..

импрезы тожи...

СообщениеДобавлено: Вт апр 08, 2008 17:34
multik
yellow писал(а):
Trol писал(а):Форестеры все идут из Яппии..

импрезы тожи...

а шо ж тогда в Пиндосии собирают? онли Трибэки?

СообщениеДобавлено: Вт апр 08, 2008 20:37
yellow
multik писал(а):
yellow писал(а):
Trol писал(а):Форестеры все идут из Яппии..

импрезы тожи...

а шо ж тогда в Пиндосии собирают? онли Трибэки?

трайбеки и легаси с аутбэками

ы

СообщениеДобавлено: Пн апр 14, 2008 22:45
littlebo
Я надеялся что нас не коснёца и раз уж так был бы рад (и не я один ) узнать когда это закончится ? Пиндосники получается первые выгребли брака и наших фориков превентивно стопанули ? Чтозанах ? Бредил фориком, сдавал упорно стеклотару , побил копилки , скопил , а тут те на , очередь мама не горюй , цена ик епт , ещё и брак !! 2 литра вялый по сравнению с 2008 и электроруль кал полный .. в общем полный разброд и шатания ..

Мож кто с дилерами дружит и растолкует подробнее ?

СообщениеДобавлено: Пн апр 14, 2008 23:05
John Ripper
я сегодня был ы гостях у ММ. тоже в поисках турбофоря. Будут стартовать снова поставки с конца мая. машины в киеве будут через 2-3 месяца. Счас их можно брать, но отказываются заказывать что бы не попасть на эти же бракованные. Вроде япошки уже нашли в чем проблема. ТАма идет партия моторов сначала года, похоже что кто то из поставщиков опрокинул с запчастями.

СообщениеДобавлено: Вт апр 15, 2008 10:31
Trol
Проблема в шатунах из говенного металла, поэтому и стучали, но, кстати, не в америце, в офсообщении прямо писали, что сведения о стущащих 2,5Т поступили с "других рынков". К тому времени уже вовсю продавали в Австралии и Британии, может праворульные токо?

СообщениеДобавлено: Вт апр 15, 2008 11:03
John Ripper
а я слышал о "преждевременном износе шатунных вкладышей."

СообщениеДобавлено: Вт апр 15, 2008 11:42
Trol
Может и так, и меня инфо о "проблеме с шатунами"...

СообщениеДобавлено: Вт апр 15, 2008 12:30
ATOMIC
Незнаю после систематических пробоев прокладок на старых 2.5Т 05-07 если новые стучать начнут -это жопа(((((