Страница 1 из 1

SOLBERG'S 2006 WRC IMPREZA в деталях

СообщениеДобавлено: Пн фев 06, 2012 12:37
КОЛЯ_RACE FAN.zp.ua
давайте найдем в ней хоть что то от серийной машины :D

Изображение

Изображение

Изображение
...that was used in the 2007 Rallie Monte-Carlo.
Изображение
The STI staff let me have a nice look around the car and even take a peek under the hood where the EJ20 that powers this beast sits. It may have been restricted to 300 HP, but there were no limits set on torque obviously, so that is what it has been tuned for. While those 300 horses are cranked out at a peak of 5,500 rpm, a wallop of 434 lb/ft is developed at 4,000 rpm. Impressive numbers and just what you need when tackling tight mountain stages. With a lot of importance given to throttle response piping has been kept to a minimum with the intercooler mounted horizontally in front of the engine. Part of the carbon intake chamber was missing from this car but basically it is mounted directly on the turbo...
Изображение
...and fed by a complex carbon air guide. The most curious part of all was the expansion chamber on the intake side of the intercooler-piping, definitely something to help develop that massive low-rpm torque. An anti-lag system keeps the turbine spinning even when throttle is released, for that instant punch of thrust whenever the driver requires it.
Изображение
It's all business inside! The AP Racing pedal box helps shift the driving position so that the driver is sitting pretty much inline with the B-pillar, both to help shift weight towards the center of the car and of course as a safety aspect if you happen to hit a tree while sideways! The roll cage is nothing short of a work of art and pretty damn beefy, as it has to take some serious impacts if the worst was to happen.
Изображение
The top part of the dash is flocked to avoid nasty reflections on the windscreen that could potentially distract the driver, while most of the various switches and controls are neatly laid out on the carbon fiber transmission tunnel. Check out the handbrake lever, that's also carbon. Gears are selected via the paddle behind the steering wheel, pull back for an upshift, push it for a downshift.
Изображение
You can't beat the looks of a slammed tarmac-spec rally car!!
Изображение
On top of state of the art dampers Solberg's Impreza is fitted with the mother of all AP Racing monobloc calipers at all four corners. The lightweight BBS wheels are shod in BF Goodrich g-Force cut slicks, 225/40R18s all round.


П.С. кстати может кто то грамотно переведёт что там написано?! :oops:

СообщениеДобавлено: Пн фев 06, 2012 17:04
RoSs
Круть)))

СообщениеДобавлено: Пн фев 06, 2012 21:17
hammet
давайте найдем в ней хоть что то от серийной машины


Значек Субару)!!!

Re: SOLBERG'S 2006 WRC IMPREZA в деталях

СообщениеДобавлено: Пн фев 06, 2012 22:13
VIKON
КОЛЯ_RACE FAN.zp.ua писал(а):давайте найдем в ней хоть что то от серийной машины :D :


оптика, задняя так точно, решётка радиатора... :P :D

СообщениеДобавлено: Пн фев 06, 2012 22:59
GTI
300 л.с.на 5500, 588Н.м. на 4000.

СообщениеДобавлено: Вт фев 07, 2012 00:30
Vazza
для меня было откровением в Швеции разбитая на морозе о бруствера жопа форда Латвалы- карбон-пена и кевларовая колесная арка))) я чес слово думал что там хоть металл есть)
Он есть но я так понял внутри, где то, глубоко.
или прикольные фары мини - типа рефлектор с лампочкой на карбоновом подкрыльнике а стекло ( вернее поликарбонат) поднимается вместе с капотом))
такое повсеместно

СообщениеДобавлено: Вт фев 07, 2012 00:52
Бассбин
блин слюньки текут и текут :cry:

СообщениеДобавлено: Вт фев 07, 2012 07:41
VIKON
bassbin писал(а):блин слюньки текут и текут :cry:


я бы даже сказал, перетекают с 2108 :lol:

СообщениеДобавлено: Вт фев 07, 2012 09:07
GTI
Vazza
металл на каркасе и железе ,которое крутится. :D

СообщениеДобавлено: Вт фев 07, 2012 11:42
Бассбин
VIKON писал(а):
bassbin писал(а):блин слюньки текут и текут :cry:


я бы даже сказал, перетекают с 2108 :lol:

даа..я просто тащусь от этой машины :crazy:

СообщениеДобавлено: Вт фев 07, 2012 14:57
Vazza
фоть илюстрация )

Изображение
ниче святого )
Изображение

СообщениеДобавлено: Сб фев 25, 2012 21:00
specialist
Что за балабаха такая после интеркулера на субе?

СообщениеДобавлено: Сб фев 25, 2012 22:01
RoSs
specialist писал(а):Что за балабаха такая после интеркулера на субе?

The most curious part of all was the expansion chamber on the intake side of the intercooler-piping, definitely something to help develop that massive low-rpm torque.
Если я правильно понял, то расширительная камера для увеличения крутящего момента на низких оборотах.