tigor писал(а):у меня 2.0 АТ, но на вопрос "что лучше" я не отвечу - по моему любой хорош.
мне лично подошел автомат, турбу я не хотел.
кстати, механика на тесте (дважды), мне почему-то не так понравилась..
помимо очевидных различий между мех. и авто трансмиссией (речь о 2-х литровке - про турбу не знаю) типа понижающей прошу учитывать различие в распределении момента между предними/задними колесами- в механике это 50/50, на автомате от 90/10 до 60/40.
На новых форях распределение в нормальных условиях 60/40, с возможностью до 50/50.
90/10 бывает только когда задние колеса буксуют, и момент перекидывается вперед.
http://forum2.forester-moscowclub.ru/vi ... c&start=60Вот кстати, белорусы опять порадовали

. Хорошая статья:
http://www.subaru-motor.by/tech/Из этой статьи видно, что на АКПП Форестер 06-07 стоит система
Active Torque Split AWD.
Вот сразу ссылка:
http://www.subaru.co.za/templates/modellineup/engineering.asp?cID=E74C6C87-4C10-46FA-8714-5038C0B64ECB - устарела, вот новая:
http://www.subaru.ca/WebPage.asp?WebPag ... SiteID=282The Forester's ability to efficiently transmit engine power to the ground is what first-rate driving is all about. Its AWD transmission, front differential and transfer case are combined together into one simple unit mounted symmetrically along the centreline of the vehicle. This compact design allows for linear, controllable, full-time power to be delivered to all four wheels simultaneously - in the most efficient manner possible. The end result: optimum traction and control.
The 5-speed manual (5MT) is built to appease both sporty and everyday driving with its viscous coupling limited centre differential that maintains a 50/50 (front /rear) torque split for maximum traction and vehicle stability.
The 4-speed electronic direct control automatic transmission (4EAT) suits everyday driving with smooth shifting, excellent response and impressive fuel efficiency. Its multi-plate transfer clutch splits torque distribution 60/40 (front/rear) in most conditions for more predictable handling. In poor driving conditions or under hard acceleration, the MPT can vary the torque split up to 50/50 for maximum traction and stability.
Выходит в нормальных условиях вперед идет 60%, а назад 40% - на АКПП, и 50/50 на МКПП!
